Eerder schreven wij al een blog over hoe je het beste een kantoor verhuizing aan kan pakken. Hierin haalden we al duidelijk aan dat een zakelijke verhuizing vaak een intensieve klus is die niet van de een op de andere dag klaar is en waar jij allemaal aan moet denken. Vandaag gaan we dieper in op het verhuizen in meerdere delen. In één keer verhuizen is namelijk een onmogelijke klus wanneer je meerdere personeelsleden hebt en het werk niet stil mag komen te liggen. Grondige voorbereiding is hierbij noodzakelijk en daarom is verhuizen in delen bij een zakelijke verhuizing de gouden tip!
Wanneer kies je voor gefaseerd verhuizen?
Een verhuizing in delen kan een goede uitkomst bieden wanneer het niet noodzakelijk is om de gehele inboedel in een keer te verhuizen naar het nieuwe pand. De dagelijkse zaken kunnen blijven draaien en ieder personeelslid kan gewoon blijven werken. Wanneer jij in delen wil verhuizen, maar het huidige pand al is opgezegd, is het handig om tussentijds een (extra) opslagruimte te huren, waar alle niet essentiële dingen tijdelijk in opgeslagen kunnen worden. Het scheelt een hoop stress en chaos voor de werknemers en jouw spullen worden veilig verhuisd zonder dat er belangrijk papierwerk kwijtraakt of andere spullen.
Waar moet je op letten?
Belangrijk is dat je om te beginnen in kaart brengt welke spullen niet essentieel zijn in het nieuwe pand. Denk hierbij aan oude administratie, maar ook extra bureaus en andere spullen die niet wekelijks gebruikt worden. Zorg dat er een ruimte is waar je deze spullen tijdelijk in op kan slaan en waar StudentVerhuizers deze spullen naar toe kan brengen. Pak ze netjes in in verhuisdozen en label duideijk wat er in de dozen zit.
Wat zijn de voordelen van verhuizen in delen?
Een groot voordeel is, is dat de dagelijkse werkzaamheden op kantoor niet stil komen te liggen. Werknemers kunnen gewoon doorwerken op de huidige plek, wat een positieve invloed heeft op de werksfeer en efficiëntie. Iedereen denkt altijd dat een verhuizing snel moet gebeuren, maar het is veel belangrijker dat het goed gebeurd en dat is vooral belangrijk bij een zakelijke verhuizing. Er moet zo min mogelijk overlast ontstaan voor het personeel en eventuele leveranciers.
En nu?
Wanneer jij de niet essentiële spullen hebt opgeslagen in een opslagruimte, kun je een datum gaan plannen voor de verhuizing van de rest van de inboedel. Hiervoor zijn twee opties, allereerst kun je dit doen op een dag dat je ‘gesloten’ bent dus bijvoorbeeld in het weekend. Hierdoor komt er geen werk stil te liggen en hoef je ook geen personeel te betalen om mee te helpen met verhuizen. Wanneer je hierbij een verhuisbedrijf inschakelt, kun je dit binnen een dag geregeld hebben mits alles natuurlijk goed is voorbereid. Een tweede optie is om samen met personeel te verhuizen, dit heeft als voordeel dat je minder kosten hebt aan een verhuisbedrijf, maar het werk komt wel stil te liggen. Natuurlijk kun je daarna een gezellige bedrijfsborrel organiseren voor jouw personeelsleden, dan heb je meteen het ‘teamuitje’ van dat jaar ook gehad. Twee vliegen in een klap;)!
Wil jij vrijblijvend meer informatie ontvangen over een zakelijke verhuizing, of een scherpe offerte opvragen bij StudentVerhuizers? We bekijken graag samen met jullie wat de mogelijkheden zijn en maken een duidelijk plan van aanpak, zodat je binnen no-time weer up and running bent.