Wanneer we het hebben over de verhuizing van jouw webwinkel, hebben we het niet over de verandering van hosting of domeinnaam, maar een echte verhuizing naar bijvoorbeeld een nieuw bedrijfspand. Wanneer de zaken goed gaan en je zolderkamer echt niet meer voldoende ruimte biedt voor jouw uit de hand gelopen hobby, wordt het vaak tijd om op zoek te gaan naar een nieuwe ruimte voor jouw webshop. Dit is een hele andere verhuizing dan een gewone verhuizing, aangezien je gewone zaken natuurlijk gewoon doorlopen. Dus daarom hebben wij de beste tips en tricks voor jullie op een rijtje gezet in dit artikel. Binnen no-time heb jij de meest georganiseerde verhuizing ooit gepland. Ben je er klaar voor?
Waar te beginnen?
Wanneer je een bedrijfspand hebt gevonden is het allereerst enorm belangrijk dat je inventariseert hoeveel spullen je eigenlijk hebt en hoeveel ruimte je van het pand gaat gebruiken voor je voorraad en welk deel er kantoorruimte moet worden. Denk dus goed na over de indeling van je bedrijfspand en denk ook na dat het praktisch blijft wanneer er meerdere artikelen of collecties bij komen. Wanneer je dit hebt gedaan is het tijd voor de inrichting, probeer in een keer de goede stellingkasten en rekken te vinden allemaal in dezelfde maat. Dit is namelijk erg praktisch wanneer je door blijft groeien. Zo heb je uiteindelijk een verzorgde uitstraling in jouw pand en kun je er ook klanten ontvangen. Maar ook voor jezelf werkt dit uiteindelijk een stuk fijner wanneer er structuur in zit. Bij de Ikea kun je al voor een prikkie goede stellingkasten scoren uit de lijn ‘Hejne’. Deze zijn eenvoudig te monteren en bij uitbreiding weet je zeker dat ze leverbaar blijven! Schaf alle spullen aan en zorg dat deze allemaal al in elkaar gezet zijn voor de dag van de verhuizing.
En dan?
Waarschijnlijk heb je voor jezelf een duidelijke structuur in je oude magazijn, denk er over na of dit ook nu nog steeds handig is wanneer je door blijft groeien. Als je een plan de campagne hebt opgesteld wordt het tijd om je huidige voorraad in te gaan pakken. Dit doe je aan de hand van jouw nieuwe plan voor de inrichting van het bedrijfspand. Zorg dat je alle spullen goed verpakt, zodat ze niet kunnen beschadigen en gebruik verhuisdozen van goede kwaliteit. Zet altijd de meest zware items onderin de dozen en de lichtste bovenop. Label iedere doos met wat er precies in zit en waar het moet komen te staan in je nieuwe magazijn. Dit kun je doen door verschillende kleuren stickers te gebruiken of de dozen te nummeren, dit is handig bij het uitpakken want je kan alvast de juiste kleuren of nummers op de stellingkasten plakken, zodat de verhuizers weten wat ze waar neer kunnen/moeten zetten. Handig is om ook een duidelijke voorraadlijst te maken, zo kun je meteen je stock checken van de webshop, twee vliegen in één klap;)!
De verhuizing
Natuurlijk denk je nu ‘maar wanneer ik alles inpak, hoe ga ik alle huidige orders dan nog versturen?!’. Licht je klanten voor de zekerheid in dat de levering 24-48 uur kan uitlopen door middel van bijvoorbeeld een duidelijke banner in je shop, geef ze hiervoor in ruil een leuke kortingscode of presentje bij hun bestelling. Zij blij, jij blij! Begin met inpakken wanneer je je pakketten van die dag volledig hebt ingepakt en weggebracht. Eind van de middag kun je alle spullen inpakken en labelen, zodat alles al klaar staat voor de verhuizers de volgende dag. Regel een verhuisbus en begin zo vroeg mogelijk in de ochtend, zodat je de gehele dag nog hebt om alles uit te pakken en opnieuw op zijn plaats te zetten. Schakel zoveel mogelijk familie en vrienden in om mee te helpen, vele handen maken licht werk en het scheelt natuurlijk ook weer in kosten voor de tijdsduur van de huur van de verhuizers en de verhuisbus. Laat iedereen de dozen op kleur en de juiste volgorde in de verhuisbus zetten, wat je het eerste nodig hebt moet er dus als laatste in. Als jij netjes de juiste kleurtjes of nummers op de plaatsen hebt geplakt waar de dozen moeten komen heb jij binnen no-time alles uitgepakt en ben je diezelfde avond nog up and running.
Natuurlijk komt er nog veel meer kijken bij een zakelijke verhuizing. We hebben eerder geschreven over hoe je het beste een kantoorverhuizing aanpakt, in dit artikel gaan wij dieper in op hoe je dit alles doet met werknemers en wat je van te voren allemaal al kan en moet regelen.
De verhuizers van StudentVerhuizers helpen jou graag verder met het maken van een goed plan voor de verhuizing. Er is zelfs een mogelijkheid om door ons al jouw aankopen in elkaar te laten zetten of zelfs de gehele voorraad in te laten pakken! Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Neem dan geheel vrijblijvend contact met ons op. Wij helpen jou verder!