Kantoorverhuis2018-01-17T10:01:49+01:00

 

Tussen de drukte door is het vaak een intensieve klus in het bedrijfsleven om te verhuizen van kantoor. Het werk mag niet stil komen te liggen, maar een kantoorverhuizing gebeurt helaas niet van de een op de andere dag. Ondertussen moet je ook nog aan talloze dingen denken! StudentVerhuizers helpt je graag op weg, we hebben een aantal handige tips voor jullie op een rijtje gezet.

Begin met een duidelijk plan van aanpak

Om de verhuizing op rolletjes te laten verlopen heb je van te voren een goed plan van aanpak nodig. Hierdoor kun je zo snel mogelijk weer aan de slag met je normale werkzaamheden en zorg je ervoor dat er zo min mogelijk werk stil komt te liggen. StudentVerhuizers helpt graag een handje om alles voor jullie op een rijtje te zetten. We bekijken de mogelijkheden en komen er samen uit!

Wat is de taak van je werknemers?

Je kan ervoor kiezen om alles uit handen te geven, maar natuurlijk kunnen jouw werknemers ook een handje helpen. Het personeel moet zo snel mogelijk weer aan het werk kunnen, dus om alles te bespoedigen is het bijvoorbeeld handig dat iedereen alvast zijn eigen werkplek opruimt. Geef iedere werknemer een verhuisdoos en laat hem/haar alvast zijn spullen uitzoeken die mee mogen en eventueel weg kunnen. Vaak ligt er veel papierwerk in de lades van een bureau, waarvan alleen de werknemer zelf weet of het weg mag of niet. Daarom is het handig om de werknemers dit zelf te laten doen! Zo raken er geen belangrijke stukken kwijt en wordt alles weer in het nieuwe pand uitgeruimd zoals de werknemer dit zelf wil. Laat de werknemer zijn/haar naam op de doos schrijven, dit scheelt later een hoop tijd en werk. Laat de werknemers dit doen op een vrijdagmiddag, zodat je bijvoorbeeld op de zaterdag alles kan verhuizen.

Wat mag je niet vergeten te regelen?

Is jouw huidige kantoor al verkocht of verhuurd aan een nieuwe eigenaar? Regel dit zo snel mogelijk om dubbele kosten te voorkomen. Daarnaast is het erg belangrijk dat eventuele lopende verzekeringen omgezet worden, briefpapier wordt aangepast, adresgegevens veranderen op de visitekaartjes, maar ook op websites en social media kanalen. Heb je schoonmakers? Breng deze dan op de hoogte dat je gaat verhuizen, soms is het het geval dat ze zelfs in je nieuwe pand ook voor je aan de slag willen gaan. Nog een aantal kleine dingen op een rijtje:

– Energieleverancier

– Internet en telecom

– Bankzaken

– Zakelijke contacten informeren over verhuizing, kan heel gemakkelijk door een verhuisbericht per mail of briefpost

– Kamer van Koophandel

Wat gaat het kosten?

Vaak bij een kantoorverhuizing komen er meer dingen kijken dan alleen de spullen naar een nieuwe locatie te brengen. Velen kiezen voor de aanschaf van nieuwe bureaus, bureaustoelen, verlichting, kortom gewoon een heel ander interieur. Onze klusjesmannen helpen je graag met het in elkaar zetten van het nieuwe meubilair, het leggen van een nieuwe vloer of het witten van een plafond. Ook voor de afhandeling van de oude kantoorinventaris en eventuele opleverschoonmaak in het oude kantoor kunnen wij je verder helpen, StudentVerhuizers biedt een totaalpakket voor een aantrekkelijke prijs. Door onze jarenlange ervaren verhuizers is het verhuizen van jouw kantoor een eitje!

StudentVerhuizers helpt je graag met alle logistieke problemen rondom een kantoorverhuizing. We bespreken alle belangrijke punten rondom de verhuizing samen en bekijken verschillende zaken op gestructureerde wijze zodat de kantoorverhuizing soepel verloopt en je zo snel mogelijk weer kan doen waar je het beste in bent: ondernemen! Neem contact op met een van onze specialisten voor een geheel vrijblijvende prijsopgave.

2 Responses to Kantoorverhuizing; hoe pak je dit aan?

Ga naar de bovenkant